Home > SEA

Ontdek de kracht van SEA voor jouw bedrijf

Search Engine Advertising, afgekort SEA en vertaalt betekent het zoekmachine adverteren. Met SEA wil je gericht online zoekverkeer naar je website sturen in een korte tijd. Je doet dit door te adverteren op zoekwoorden en hiervoor een vooraf bepaald budget in te stellen, liefst natuurlijk een zo klein mogelijk budget met een zo groot mogelijk rendement. Precies om deze reden is het zo belangrijk voorafgaand een goede strategie voor je advertentiecampagnes te bepalen, zodat je uit elke uitgegeven euro het meest optimale resultaat haalt.

Voordeel is dat we desgewenst laagdrempelig kunnen opstarten, zodat je zelf ook bekend raakt met de wereld van SEA en niet meteen een fortuin moet investeren.Een ander voordeel van SEA, ten opzichte van SEO, is dat je direct resultaat ziet. Je advertenties staan voornamelijk boven- en onderaan de zoekresultaten, te herkennen aan het ‘Adv.’-icoontje. Maar SEA is meer. Denk maar eens aan de kracht van adverteren via YouTube of productadvertenties vanuit Google Shopping. Brand Hero helpt je graag bij het uitzetten van de juiste SEA strategie voor jouw bedrijf. Onze helden staan klaar om je verdere groei te realiseren.

Hoe ziet een SEA-traject bij Brand Hero eruit?

Bij Brand Hero zijn er verschillende mogelijkheden om SEA in te zetten. Natuurlijk beheersen onze helden de bekende Google Ads campagnes tot in de puntjes. Maar ook met doelgericht adverteren via zogeheten Remarketing campagnes laat Brand Hero jouw onderneming scoren! Dat kan bijvoorbeeld zeer effectief via Social Media. Om te bepalen welke vorm(en) van online adverteren het meest op jouw wensen en eisen aansluiten, stelt Brand Hero graag samen de beste SEA strategie voor jou op. Hoe we dat doen? We geven je graag een voorbeeld aan de hand van een Google Ads campagne:

1. Kennismaken: Samen werken aan een indrukwekkend resultaat

Natuurlijk zijn er veel vaste elementen en technieken waarmee onze helden strijden, maar we luisteren ook graag naar jouw wensen om samen de beste strategie te bepalen voor de meest optimale advertentiecampagnes. Met ons deskundig advies bedenken wij voor iedereen een campagne op maat voor meer bezoekers en conversies.

2. Onderzoek & Analyse

Na het gesprek volgt een analyse-uitvoering die dient als nulpunt. We onderzoeken waar de kansen liggen, bijvoorbeeld voor conversie data. We zoeken de beste zoekwoorden voor je bedrijfsactiviteiten uit en helpen je bij het bepalen van je doelgroep en verspreidingsgebied. Met deze resultaten stellen we de strategie op, maar niet voordat we onze analyse weer met jou hebben besproken!

3. Resultaatgerichte strategie

Nadat de analyse is besproken ontwikkelen we de juiste strategie voor jouw campagnes en e-commerce. Dat doen we onder andere met het maken van tekstadvertenties. Die worden afgestemd op de verschillende fases van je customer journey. Mogelijk optimaliseren we ook je feedmarketing. Voor het beste resultaat stemmen we de SEA strategie eventueel ook op andere diensten als SEO en CRO af.

4. Aan de slag: Power to Impress

Aan de hand van de met jouw afgestemde SEA strategie gaan de afgesproken werkzaamheden uitvoeren en implementeren. We houden continu scherp toezicht op het effect van de strategie en sturen waar nodig bepaalde aspecten bij. We blijven optimaliseren en strijden voor het behalen van de beste resultaten.

5. Monitoring, rapportage en optimalisatie

We nemen jouw gedurende het traject graag mee in het gehele proces. Met een duidelijke tijdsplanning zijn alle uren en werkzaamheden altijd transparant en inzichtelijk. Zodra de strategie geïmplementeerd is, monitoren we de resultaten en houden we je op de hoogte van resultaten met een maandelijkse rapportage. We dragen eventuele verbeterpunten aan om geen enkele kans onbenut te laten. Zo blijven we samen werken aan een indrukwekkend SEA resultaat!

Brand Hero SEA-tips voor Google Ads

Bij Brand Hero begrijpen we dat de steeds veranderende en groter wordende wereld van online marketing ingewikkeld kan zijn. Onze SEA helden nemen je graag mee voor een kijkje in de keuken met een aantal handige tips voor een goede start van je Google Ads campagne!

1. Bepaal je doel

Voordat je gaat beginnen met een Google Ads campagne moet je helder voor ogen hebben wat je (voornaamste) reden is dat je een online advertentie wilt gaan starten. Vanuit je doel bepaal je namelijk de strategie. Hogere online verkoop van jouw producten? Meer offerte-aanvragen voor jouw aangeboden diensten? Je naamsbekendheid verhogen binnen de regio waarin je actief bent? Wanneer je het precieze doel bepaald hebt, kun je Google Ads effectief inzetten voor een optimaal resultaat!

2. Stel de juiste conversies in

Het juist instellen van je conversies, de acties waarvan je wilt dat je bezoekers deze uitvoeren, is ontzettend belangrijk. Dit bepaald namelijk of jouw campagne lonend is en de gewenste resultaten oplevert. Het instellen van conversies kan gaan over de meest uiteenlopende gewenste acties. Denk bijvoorbeeld aan het aanklikken van het telefoonnummer dat op je website staat vermeld, het invullen van het contactformulier of het bereiken van die bekende pagina ‘Bedankt voor uw bestelling!’ wanneer een online bestelling is geplaatst. Zonder het instellen van conversies zijn de resultaten niet meetbaar en kun je het succes van je campagne onmogelijk bepalen!

3. Houdt overzicht en structuur op je account

Heb je een webshop met veel producten? Dan is het verstandig om in een vroeg stadium alles onder te verdelen in categorieën zodat je overzicht houdt op je Google Ads account. Het klinkt heel logisch, maar je zult merken dat je al snel geneigd bent hier niet op tijd aan de nodige aandacht aan te besteden waardoor je het overzicht verliest. Zo kun je bijvoorbeeld alle soorten kledingstukken onderverdelen, alle gereedschappen of alle soorten elektronica. Zo weet je altijd snel en eenvoudig waar een advertentie voor een bepaald product terug te vinden is!

4. Weet wat de juiste zoekwoorden zijn

Iets wat veel mensen niet weten is het effect van zogeheten longtail zoekwoorden. Dit zijn zoektermen die langer zijn dan één of twee woorden. Zo’n 70% van alles wat in Google ingevoerd wordt bestaat uit die longtail zoekwoorden. Feit is dat op lontail woorden maandelijks minder wordt gezocht. Minder volume is minder relevant, zou je denken. Maar meer volume betekent ook veel meer concurrentie! Scoren op een veelgebruikte term kost veel meer tijd en geld. Daarnaast is het altijd afwachten of je hiermee je doel gaat bereiken. Longtail zoekwoorden zijn het overwegen dus zeker waard!

5. Bepaal je budget

Last but not least is het bepalen van je budget. Dit bepaalt hoe vaak jouw advertentie wordt weergegeven. Stel je een zoekwoord in van €0,50 per klik met een dagelijks budget van €5? Dan kan er per dag dus 10 keer op je advertentie worden geklikt. Zeker in het begin is het raadzaam je budget niet al te veel te beperken. Zo houdt je de grootste kans op meer zoekverkeer en kan er bovendien meer data worden verzameld voor analyses. Dit is weer handig voor eventuele latere optimalisaties. Ook niet onbelangrijk om te weten is dat je dagelijkse limiet niet automatisch volledig wordt verbruikt wanneer er niet voldoende op je advertentie is geklikt. Zo sportief is Google Ads dan ook wel weer!

Voordelen van een Google Ads campagne!

  • Je advertenties zijn aan te passen per zoekwoord en zo zeer relevant;
  • De advertenties worden alleen getoond in de door jou geselecteerde regio;
  • Je krijgt meer bezoekers en dus meer potentiële klanten naar je website;
  • Je kunt hierdoor een maximaal rendement behalen op je website;
  • Je kunt altijd en overal uw Google Ads budget aanpassen;
  • Adverteren via AdWords is een stuk voordeliger dan offline adverteren;
  • Resultaten van je Google Ads campagne zijn zeer goed meetbaar.

 

Google Ads is dé SEA tool!

De meest bekende en meest gebruikte SEA tool is Google Ads. Met het online-advertentie programma van Google kun je snel, eenvoudig en op verschillende manieren reclame maken voor je bedrijf, product of dienst. Zo adverteer je bijvoorbeeld via:

BRAND HERO HELPT JE
JOUW VERHAAL TE VERTELLEN!

Kennismaking
Brainstormsessie
Adviesplan
Realisatieplan
Nazorg

Neem contact op Bel mij terug

Wat klanten over ons zeggen

Brand Hero is een professioneel reclamebureau. Een frisse kijk op het gebied van online marketing. Linkbuilding en SEA lopen goed dankzij dit bureau. Ik ga in de toekomst zeker meer met ze doen.
20:06 25 Jun 20
Alle is prima gegaan in de samenwerking met Brand Hero. Ze hebben een paar mooie websites gemaakt voor ons en niet te duur. Ik kan ze zeker aanbevelen!
21:33 02 Apr 20
Inmiddels heeft Brand Hero voor onze bestaande onderneming alles perfect geregeld! Een logische stap om ook mijn nieuwe onderneming Viva Vastgoedstyling in Rosmalen hier onder te brengen. Perfect aangevoeld wat mijn wensen waren, superblij met het resultaat! Boyd, Rim en team super bedankt! Een heel fijn team om mee te samen werken met een perfect resultaat! Groetjes, Marc, Roos, Do en Angela van het Abelen team!
07:56 02 Apr 20
Wat heeft Goldies Reclame een leuk en gezellig team! Ze zijn creatief, professioneel, leveren kwaliteit en luisteren goed naar alle wensen. Goldies Reclame heeft mij goed geholpen! Heel erg bedankt!
15:42 07 Jan 20
08:08 03 Jul 19
Het Goldies Reclame team heeft mij op zowel online als offline vlak enorm verder geholpen. Met de vertrouwde service was het eindproduct geheel naar mijn wensen doorgevoerd.
10:30 15 May 19
Professioneel, creatief en erg gedreven. Scherpe prijs en uitstekend resultaat! Het team denkt goed met je mee en beantwoord al je vragen. Luisteren goed naar wensen en nemen deze ook goed op. Alles wat je zoekt vind je bij Goldies Reclame!
10:04 15 May 19
Boyd, Rim en team. Dank jullie wel voor jullie creativiteit, professionaliteit, inspanning en geduld!
22:02 15 Nov 17
12 Jaar een rijschool hebben en dan eindelijk een bedrijf tegenkomen wat zich in alles aan hun woord houdt. Goldies.Hele prettige mensen, super samenwerking en een MEGA resultaat.
06:23 06 Apr 17
Ik ben goed geholpen door dit bedrijf. Zijn ook zeker in voor creatieve opdrachten en daarin actief meedenken. Scherpe prijs en uitmuntend resultaat! Mijn huisstijl & website is zeer strak en past precies bij hetgeen ik wil uitstralen.
14:56 16 Jan 17
Goede resultaten en uitstekende communicatie!
17:36 11 Oct 16
Dameskleding voor de modebewuste vrouw van 50 jaar en ouder; daar staat A&B/CCI Damesmode voor. Specialisatie in deze doelgroep staat bij onze modezaak dan ook centraal; de tijd nemen voor klanten, open staan voor een praatje en passend kledingadvies. Goldies Reclame realiseerde een restyle van ons gezicht die hier perfect op aansluit; modern, herkenbaar en vertrouwd. Zowel online als offline is nu duidelijk waar wij voor staan. Klanten kunnen overzichtelijk onze collectie bekijken en op de hoogte blijven van ons laatste nieuws via de nieuwsbrief. Onze wensen werden goed begrepen en het team reageert snel op vragen. Een vindingrijk bedrijf waar we graag zaken mee blijven doen.
13:23 10 Oct 16
Een trouwceremonie die helemaal past bij de klant; dat is wat ik als trouwambtenaar beoog. Het team van Goldies Reclame heeft voor mij een prachtig product opgeleverd. Het maatwerk en de kwaliteit en die bij mij centraal staan, heeft Goldies Reclame op de perfecte manier weten te vertalen naar een sierlijk ontwerp. Met veel enthousiasme en gedrevenheid hebben de medewerkers gewerkt aan een huisstijl waarin mijn persoonlijkheid terugkomt. Dankzij de korte lijnen is het prettig communiceren met het team van Goldies Reclame. Niets is hen teveel gevraagd!
13:22 10 Oct 16
Goldies Reclame is een reclamebureau die meedenkt en een graag een stapje meer zet voor de klant. Wat ze maken is kwaliteit en ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe logo!
06:42 18 Jul 16